3. den - Do Mordoru už jen za hezkého počasí...

Jelikož Miniho čas, na napsání článku z druhého dne vypršel, musím ho přeskočit a přidat den 3. Kdy se dočkáte článku z 2. dne nikdo neví... :)))

Probouzíme se v 7 ráno s vlhkými spacáky u nohou a vlhkými hlavami, protože stan nám je malý a celou noc propršelo a ani ráno se počasí neumoudřilo. Rychle balíme stan a vyrážíme za dobrodružstvím přímo do Mordoru. Na parkáči se převlékáme do moiry a navrch navlékáme ponča, abychom zahnali už tak hnusné počasí J První zastávku si děláme hned po 15 minutách, kde snídáme a povinně jdeme na záchod, protože nevíme, jak to bude vypadat v místním národním parku… Hned na začátku nás čeká cesta do kopce, stavíme až pod vrcholem hory Osudu (Mt Ngauruhoe), kde svačíme a rozmýšlíme se, jestli vyrazit přímo k vrcholu. Nakonec dáváme na radu jednoho asiata a nikam nejdeme, protože bychom stejně viděli jen mlhu a tu můžeme ostatně vidět každý den v práci v prádelně. Pokračujeme tedy dále. Na jedné vyprahlé planině se nám udělá na pět minut krásně, modrá obloha, no prostě ideální počasí na dělání fotek. A tak neleníme, všichni vytahujeme foťáky a celých pět minut co je krásně fotíme jako diví. Cesta nám ubíhá rychle, dokonce podle ukazatelů máme náskok, ale počasí se nikterak nelepší, takže z nejhezčího treku přes Tongariro National Park nemáme vůbec nic (hold se sem budeme muset vrátit ještě za hezkého počasí). Trochu zmoklí se zastavujeme na chatě Ketetahi Hut, kde sušíme mokré věci a vaříme oběd. Po hodině zde strávené vyrážíme na závěrečný sestup, abychom stihli autobus, který přejíždí dole mezi parkovištěmi a my se mohli dostat zpět ke svému červenému drakovi. Se Sábou nás, ale během sestupu zastihnou střevní potíže a to byste nevěřili, jak je těžké najít příhodné místečko v té nízké trávě všude kolem… Nakonec vše dobře dopadá, střevní potíže jsme zažehnaly, Mini stihl autobus (a protože jel sám, tak jsme ušetřili 50$) a my se pak mohli přesunout dál, blíž ke Coromandelu. Pro dnešní noc jsme si našli kemp přímo u moře, vlakové trati a hlavního tahu mezi Whakatane a Taurangou.